inyourarms

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Kapitel 2

Av Felicia Jönsson - 7 augusti 2012 11:03

"Mina ögon mötes av stark ljus och massa oroliga röster, vad hände och varför låg jag här? "

 


Jag mins ingenting från gårdagen, jag had sjukt ont i huvudet och mådde ialla. Jag öppnade ögonen och mötes av de starka lampljuset. Jag suckade lite och fattade inte varför jag låg här. de tog ett tag innan jag började få små svaga bilder av vad som hade hänt, men vem had tagit mig till sjukhuset? Jag satte mig försiktigt upp och märkte att jag hade ett bandage runt pannan. Jag vandrade med blicken över rummet och stannade när jag såg någon sovande person satt i en stol en bit bort, hur länge hade jag legat här egentligen? personen sträckte på sig och jag kände direkt igen honom, men de tog ett tag innan jag kund fatta de. Vad gör Justin Bieber här? allt snurrade i huvudet på mig, de måste vara ett skämt. Justin såg på mig med sina gyllenbruna ögon och log lite. " jasså, du har vaknat " sa han med en morgontrött röst. " h-hur länge..h-har jag l-legat här? " stammade jag och nästan stirrade på honom, vad skulle jag göra? " några dagar... " sa han och skrattade till lite. " jag hittade dig när du blev överfallen av den där manen, så jag tog dig hit till sjukhuset och stannat kvar sedan dess, vill bara se hur du mår, de var nog en bra smäll du fick " sa han och satte sig på sängkanten. Jag la mig ner igen och skakade sagta på huvudet, de var ju sjukt, de måste vara någon som spelar med henne. Justin skrattade lite åt hennes förvirrande ansiktsttryck och log snett. " Se mig bara om en "normal" kille, kanske blir lättare då? " sa han och log lite. Jag nickade sagta och svalde lite, de kanske skulle funka, men jag var helt chockad. Justin gick ner för att hämta något att äta och så att jag kunde få chansen att smällta allt som hade hänt. jag svalde hårt och såg mig omkring i de vita rummet.


Justin kom strax tillbaka med en tallrik med mat till mig då jag behövde äta, jag kunde inte leva på dropp hur läng som helst. " här " sa justin och la dn bredvid mig. asså den killen är ju för söt. " tack " sa jag och log snett. de blv tyst en stund innan jag öppnade munnen. " Vad hände men han mannen som anföll mig? " sa jag och svalde lite, jag minns ingenting alls av att han hade förvunnit. Justin skrattade lite och såg ner i golvt. " jag knuffade på honom, och då kom en annan kille som troligen vad mannen s medhjälpare, jag blev förbannad när mannen slog ditt ansikte mot marken och slog till mdhjälparen, sedan hamnade jag och mannen i slagsmål, de var typ de som hände, fast mannen försvann sedan, troligen för att han nt ville ha något med polisen att göra " sa han och log lite. Justin såg upp mot mig och log snett. " vad heter du försten? " sa han för att byta ämne. " Amy... " sa jag tyst och svalde hårt, de var ju helt sjukt detta. 

 
 
Ingen bild

ebba

7 augusti 2012 19:51

Bra :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Jönsson - 14 november 2012 17:43

Har sagt detta typ 7937574 gånger innan, men jag hiner verkligen inte att skriva..Jag har as mkt i skolan. -.- Tror jag lägger ner, förlorar läsare pga. detta + att jag tycker att allt jag skriver blir hur sämst som helst xD   Tar bort bloggen ...

Av Felicia Jönsson - 30 oktober 2012 10:43

Får se hur de blir med novellen, har fått problem med magen och mår inte alls bra :/ Ledsen mina vänner, men jag försöker......

Av Felicia Jönsson - 28 oktober 2012 23:53

Kapitel 16 kommer inom kort! Ska bara hitta tid till att skriva :3 hoppas ni orkar vänta kära vänner! ...

Av Felicia Jönsson - 24 oktober 2012 18:30

Redan efter 4 månader sedan beslutet hade magen växt enormt. Man såg ju ganska tydligt nu att de var något pågång. Jag låg mest i sängen, antingen så sov jag, åt eller så spyde jag, de var så gansaka länge. Justin hjälpte mig så mycket han kund...

Av Felicia Jönsson - 22 oktober 2012 16:26

Har ett stort problem. Jag VILL verkligen skriva, men jag har verkligen inga idéer längre, sitter framför en tom skrivruta i kanske 20 minuter och har ingen aning om vad jag ska skriva. Tror de blir att jag lägger ner med skrivandet, känns bara h...

Ovido - Quiz & Flashcards