inyourarms

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Kapitel 13

Av Felicia Jönsson - 14 september 2012 16:20

 

Dag efter dag gick, dagarna blev snart till veckor.

Ju längre tiden gick desto undligare blev Justin. Han var liksom...inte sig själv alls.

Jag såg på honom när han låg med ryggen mot mig i sängen.

" Justin...Vad är de? " frågade jag försiktigt och satte mig på huk framför honom för att kunna se hans ansikte.

Han såg på mig men slöt sedan ögonen.

" Inget.. " mumlade han och la sig på mage och borrade in hansiktet i kudden.

Jag suckade svagt och såg ner i golvet, de var hopplöst.

" Jga ser ju att de är något " sa jag och bet mig löst i underläppen.

De blev tyst ett tag innan justin såg på mig.

" Måste vi prata om de? " frågade han och såg uttrycktlöst på mig.

Jag svalde hårt och såg ner i golvet.

" Jag är bara orolig.. du har gått omkring och betet dig väldigt konstigt den senaste tiden " sa jag och såg försiktigt på honom.

Han satte sig upp och såg rakt in i mina isblå ögon, de blev obehagligt, som om hans blick plågade mig.

" Du....Du vet när vi...låg med varandra sist...? " sa han och svalde hårt.

Jag nickad svagt.

" Tar du P-piller....? " nästan viskade justin och jag såg hur nervös han blev.

Jag skakade sakta på huvudet och fattade inte ett skit vad han försökte komma fram till.

Han stirrade på mig ett tag innan jag drog bort min blick, de blev obehagligt.

" V-varför....undrar du? " sa jag och kände hur mitt hjärna slog hårt mot bröstet.

" Har du känt av illamående dom senaste dagarna? " sa han och svarade inte på mina frågor.

" Ja...senast igår mådde jag illa... Justin kan du förklara för mig vad som händer? " sa jag och blev orolig.

Justin reste sig upp och såg så rädd ut, att se honom så gjorde ont i mig.

" S-snälla justin...v-vad händer...? " pep jag och kände rädslan växa i mig.

Justin tog tag i mina axlar och såg djupt in i mina ögon.

" Jag tror att du är gravid "

Jag stog helt stel framför honom. Orden hade gått in i huvudet, men min hjärna vägrade uppfatta dom.

Justin såg på mig och svalde hårt.

Jag backade lite från honom utan att släppa blicken.

" nej.....snälla...s-säg att du... " pep jag men avslutade inte meningen.

Justins ansiksuttryck gick inte att ta på skoj, han menade allvar.

Jag satte mig på sängkanten och svalde hårt, stirrade tomt framför mig.

Jag såg strax ner mot min mage, drog upp tröjan och såg på min platta mage.

Kunde de vara så att de höll på att växa en levande varelse där inne?

Jag såg på Justin.

" Vad ska vi göra...? " sa jag och svalde hårt.

Justin ryckte svagt på axlarna och såg sig hjälplöst omkring.

" Justin....Jag är inte redo " pep jag och kände hår tårarna brände under min ögonlock.

Jag var bara 17, justin var 18, vi är för unga för att skaffa barn, och jag vet att justin är väldigt imot abort, och jag skulle aldrig klara av de.

Jag la mig på rygg i sängen och strök lätt min hand mot min panna.

Justin försvann ut från rmmet men kom strax tbx och kastade en oöppnad kartong till mig.

Jag såg på kartongen och svalde hårt, graviditetstest.

" Ska jag...? " mumlad jag och justin nickade.

" Bäst att vara på säkra sidan " sa han och satte sig på sängkanten. 

Jag gick iväg mot toan, låste in mig där och såg mig själv i speglen.

Jag var blek, antagligen för att jag hade kommit i en sådan chock över vad justin hade sagt.

Snabbt gjorde jag testet och gick in mot sovrummet till justin igen.

" De syns inget ännu " sa jag och satte mig bredvid honom, lutade mitt huvud mot hans axel och stirrade på testet.

De dröjde inte länge förrän svaret syntes.

Ett Plus.

_______________________________

Hur tror ni Amy och Justin reagerar nu när dom fick veta svaret?

Hur blir doms beslut? Behålla eller ta bort de? 

Svaret får ni ikväll! :D
Kommentera! <3

 
 
Ingen bild

Emilia

14 september 2012 18:11

(yyyyyy)

 
Ingen bild

beliebermandy

14 september 2012 18:12

Jätte bra !! Meerr!!! :DDD

 
Ingen bild

Ebba

14 september 2012 18:31

Jätte bra! Meer!!

 
Ingen bild

jessica

14 september 2012 18:53

Meeer! :D

 
Irma

Irma

14 september 2012 19:20

Meer! Så jävla bra!:D

http://www.irmahed.blogg.se

 
Vanessa

Vanessa

14 september 2012 19:36

Meeeeer

http://www.nessas.devote.se

 
Ingen bild

Elsa

14 september 2012 20:42

OMB mereeeer meeeeeer meeee dödlig jue!!

 
Mickaela

Mickaela

14 september 2012 20:44

Riktigt bra gumman! Skriv gärna mer! <3

http://mickaelapersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Jönsson - 14 november 2012 17:43

Har sagt detta typ 7937574 gånger innan, men jag hiner verkligen inte att skriva..Jag har as mkt i skolan. -.- Tror jag lägger ner, förlorar läsare pga. detta + att jag tycker att allt jag skriver blir hur sämst som helst xD   Tar bort bloggen ...

Av Felicia Jönsson - 30 oktober 2012 10:43

Får se hur de blir med novellen, har fått problem med magen och mår inte alls bra :/ Ledsen mina vänner, men jag försöker......

Av Felicia Jönsson - 28 oktober 2012 23:53

Kapitel 16 kommer inom kort! Ska bara hitta tid till att skriva :3 hoppas ni orkar vänta kära vänner! ...

Av Felicia Jönsson - 24 oktober 2012 18:30

Redan efter 4 månader sedan beslutet hade magen växt enormt. Man såg ju ganska tydligt nu att de var något pågång. Jag låg mest i sängen, antingen så sov jag, åt eller så spyde jag, de var så gansaka länge. Justin hjälpte mig så mycket han kund...

Av Felicia Jönsson - 22 oktober 2012 16:26

Har ett stort problem. Jag VILL verkligen skriva, men jag har verkligen inga idéer längre, sitter framför en tom skrivruta i kanske 20 minuter och har ingen aning om vad jag ska skriva. Tror de blir att jag lägger ner med skrivandet, känns bara h...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards