inyourarms

Direktlänk till inlägg 29 september 2012

Kapitel 14

Av Felicia Jönsson - 29 september 2012 15:15

Både jag och Justin stirrade på testet.

Plus som i positivt, alltså är jag gravid. Ingen utav oss vågade typ andas, båda var i chock.

Jag var den som avbröt tysnaden.

Sakta la jag mig på rygg i sängen och stirrade upp i taket. tårarna trillade sagta från mina kinder, de var inte sant, de fick inte vara sant.

Justin såg på mig och svalde hårt. " Förlåt....D-de är mitt fel... " sa han och sökte min blick. Jag skakade sagta på huvudet och såg lite på honom. " de är bådas fel.... " sa jag tyst. Jag reste mig upp och låste in mig på toan.

Ställde mig vid speglen och granskade magen, de låg alltså en varelse där inne som skulle bli en människa.

Jag satte mig ner på golvet och kände tårarna rulla ner från mina kinder.

Justin gick utanför toan och lyssnade på mina snyftningar.

Han försökte öppna dörren men eftersom att jag hade låst dörren så gick de inte så bra för honom att komma in.

Jag ställde mig upp, torkade mina tårar och låste upp.

Utanför dörren stod Justin och såg livrädd på mig.

" V-vad är de? " sa jag hest efter all gråt.

Han omfamnade mig och borrade in ansiktet i mitt hår.

" snälla förlåt.... " sa han och jag kände hans tårar mot min nacke.

" Justin...d-de är okej " sa jag, jag ljög för mig själv, de skulle inte bli okej alls.

Vi stod där ett tag innan jag lyckades lugna ner mig, vi kune inte göra så mycket mer än att låta tiden gå.

Jag drog mig bort lite från hans armar och såg honom i ögonen.

" Hur vill du göra? " frågade jag tyst och svalde hårt, jag visste att han är imot abort, men man kan ju ändra sig, tror jag iallafall.

Jag såg mig i speglen igen och smekte handen mot magen, ett barn som skulle bli mitt och justins, bara vårat.

" detta låter helt galet...men jag vill behålla de, abort klarar jag nt av... " sa jag och suckade lite.

De blev tyst en stund innan justin öppnad munnen.

" Kommer du verkligen klara den prosesen? " frågade han tyst och såg mig rakt i ögonen.

Jag svalde hårt och blev tveksam.

" och du är vid min sida...klarar jag vad som helst " sa jag försiktigt och bet mig i läppen.

Justin suckade och kliade sig i bakhuvudet.

" Jag får tänka på de, hur vi ska göra..Jag kommer ju vara borta en del " sa han och suckade.

Jag nickade svagt och log lite, han kunde ha svarat värre.

_______________________

Gud så segt inlägg o _ o

Aja, ville vara snäll och skriva klart kapitel 14 innan jag åker :)

KOMMENTERA!<3



 
 
Ingen bild

Ebba

29 september 2012 15:27

Awesome :D

 
Ingen bild

Jessics

29 september 2012 15:37

Moooore kfskskskjdks avlider

 
Ingen bild

Anonym

29 september 2012 18:10

o.o

 
Irma

Irma

4 oktober 2012 21:26

Fan va bra! Älskar din novell jättemycket!:D

http://www.onetime.blogg.se

 
Ingen bild

Agnes

9 oktober 2012 00:15

Den är skiiit bra!! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Jönsson - 14 november 2012 17:43

Har sagt detta typ 7937574 gånger innan, men jag hiner verkligen inte att skriva..Jag har as mkt i skolan. -.- Tror jag lägger ner, förlorar läsare pga. detta + att jag tycker att allt jag skriver blir hur sämst som helst xD   Tar bort bloggen ...

Av Felicia Jönsson - 30 oktober 2012 10:43

Får se hur de blir med novellen, har fått problem med magen och mår inte alls bra :/ Ledsen mina vänner, men jag försöker......

Av Felicia Jönsson - 28 oktober 2012 23:53

Kapitel 16 kommer inom kort! Ska bara hitta tid till att skriva :3 hoppas ni orkar vänta kära vänner! ...

Av Felicia Jönsson - 24 oktober 2012 18:30

Redan efter 4 månader sedan beslutet hade magen växt enormt. Man såg ju ganska tydligt nu att de var något pågång. Jag låg mest i sängen, antingen så sov jag, åt eller så spyde jag, de var så gansaka länge. Justin hjälpte mig så mycket han kund...

Av Felicia Jönsson - 22 oktober 2012 16:26

Har ett stort problem. Jag VILL verkligen skriva, men jag har verkligen inga idéer längre, sitter framför en tom skrivruta i kanske 20 minuter och har ingen aning om vad jag ska skriva. Tror de blir att jag lägger ner med skrivandet, känns bara h...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Presentation


Ovido - Quiz & Flashcards