inyourarms

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Kapitel 1

Av Felicia Jönsson - 6 augusti 2012 12:29

" De sista jag såg innan allt blev svart var hans bruna ögon som såg oroligt mot mig, mer minns jag inte "

   

Under dagen hade jag fått ett samtal från en vän, hon skulle tydligen iväg på något fest och ville att jag skulle möta henne, visst varför inte? men de var något som sa att jag inte borde göra de, på kvällarna var de alltid massa slagsmål och skit, men de tänkte inte jag på. Lite senare mot kvällen blev jag allt mer orolig, när min kompis festar blir de alltid för mycket, när jag hämtade upp henne sist vad hon så himmla full, och idag har jag ingen lust med att gå igenom parken med en full kompis. Jag såg på klockan och bestämmde mig för att börja gå, Bättre att vara där i tid än att komma för sent. 

Jag tog på mig mina converse och en skinjacka innan jag gick iväg mot parken, klockan var runt 11 på kvällen och de var helt svart på himmlen, dock fanns de ganska bra gatolampor som gav ljus i parken vilket jag var glad över. De tog en stund innan jag började känna mig iaktagen, de var någon som förföljde mig, men jag vågade inte vänga mig om för att se, jag blev för skraj för att se mig om. Jag fortsatte gå men ju längre jag gick ju obehagligare blev de. Tillslut vände jag mig om, ingen där, bara mörker. Jag svalde hårt och fortsatte, men samma sak, de hörds fotsteg bakom mig. Jag började springa, fotstegen bakom mig blev bara tydligare. Jag stannade och någon tog tag i min axel. Jag skrek till men en hand kom över min mun, de var hemsk. Jag såg inga ansikten, bara mörka kläder och skuggor. Personen, som troligen var en man, la mig ner hårt mot marken och tog ett hårt grepp runt min nacke. Eftersom att jag låg på mage mot asfallten kunde dom lätt ta mina saker i bakfickan på mina jeans. Jag försökte slinga mig för att komma loss men manen tog bara ett hårdare grepp runt min nacke, de gjorde ont och jag fick svårt att andas. " släpp mig" pep jag och kände tårarna började rinna, De var säkert slut med mig nu. Jag försökte vända mig men då kände jag den hårda smällen mot mitt ansikte, han hade dunkat mitt huvudet ner mot asfallten. Jag vågade inte röra mig, de känndes som om hela mitt hvud skulle explodera.

 


Justin hade varit ute med sina kompisar, Ryan och Chaz. dom var påvägg till justins bil när dom hörde någon skrika. Justin var den som reagerade först. " hörd ni de? " mumlad han och gick mot de håll skriket troligen hade kommit ifrån. Han såg strax några män och någon som låg ner mot makren. Han rynkade pannan och joggade mot dom. " EY"! vad håller ni på med?! " röt han och såg nu att de låg en tjej på mage i asfallten med en 30-årig man över sig. Han försökte få bort honom men blev bara iväg knuffad. " lägg dig inte i " morrade manen och en annan kille tog tag i justin så att han inte kunde anfalla igen. Justin morrade och lyckades komma ur hans grpp, slog till honom med knutnäven rakt i ansiktet på killen och hoppade sedan på manen som satt på tjejen. Chaz och ryan hade rusat mot honom och stod helt stela och bara såg på. Justin var förbannad, de var ju sjukt att den 30-åriga höll på mot en 17-åring, som hon såg ut att vara. Manen och Justin var i slagsmål men strax sprang manen iväg då han känd att justin var ingen man skulle slåss med och stannade han skulle polisen få tag på honom. Justin spottad ut lite blod från munen och kom då på tjejen som låg på makren. " ey, hur mår du? " sa han orolig. Tjejen såg upp mot honom och justin såg hur de ran blod från hennes panna. " Kom jag ska hjälpa dig " sa han och då vaknade ryan och chaz till. dom bar försiktigt upp henne och justin höll henne i famnen för att köra mot närmsta sjukhus, tjejen hade blivit medvetslös efter den hårda smällen antagligen, men hon var i trygga händer. 

 
 
Ingen bild

Ebba

7 augusti 2012 12:22

Bra!!:D mer!:3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia Jönsson - 14 november 2012 17:43

Har sagt detta typ 7937574 gånger innan, men jag hiner verkligen inte att skriva..Jag har as mkt i skolan. -.- Tror jag lägger ner, förlorar läsare pga. detta + att jag tycker att allt jag skriver blir hur sämst som helst xD   Tar bort bloggen ...

Av Felicia Jönsson - 30 oktober 2012 10:43

Får se hur de blir med novellen, har fått problem med magen och mår inte alls bra :/ Ledsen mina vänner, men jag försöker......

Av Felicia Jönsson - 28 oktober 2012 23:53

Kapitel 16 kommer inom kort! Ska bara hitta tid till att skriva :3 hoppas ni orkar vänta kära vänner! ...

Av Felicia Jönsson - 24 oktober 2012 18:30

Redan efter 4 månader sedan beslutet hade magen växt enormt. Man såg ju ganska tydligt nu att de var något pågång. Jag låg mest i sängen, antingen så sov jag, åt eller så spyde jag, de var så gansaka länge. Justin hjälpte mig så mycket han kund...

Av Felicia Jönsson - 22 oktober 2012 16:26

Har ett stort problem. Jag VILL verkligen skriva, men jag har verkligen inga idéer längre, sitter framför en tom skrivruta i kanske 20 minuter och har ingen aning om vad jag ska skriva. Tror de blir att jag lägger ner med skrivandet, känns bara h...

Ovido - Quiz & Flashcards